Naslovnica Lifestyle Evo zašto nikad ne biste trebali čekati da ogladnite prije nego što...

Evo zašto nikad ne biste trebali čekati da ogladnite prije nego što jedete

54

Glad je najpouzdaniji znak da vaš metabolizam radi, no iako je prirodna, ne bi trebala biti jedini znak da je vrijeme za obrok.

Ako jedete samo kad vam padnu zalihe energije i vaše vas tijelo moli da ga nahranite, mogli biste osjetiti neke posljedice. 

1. Glad dovodi do prejedanja

Ljudi koji preskaču obroke i jedu neredovito često pojedu više kako bi nadoknadili obroke koje su preskočili. Vašem tijelu potrebna je hrana svaka tri do četiri sata kako se metabolizam ne bi usporio te kako ne biste osjetili pad energije, bezvoljnost i želju za nezdravom hranom. Što dulje svom tijelu uskraćujete hranu to vam više pada razina šećera u krvi, zbog čega će vaše tijelo žudjeti za hranom bogatom šećerom.

2. Gladovanje ne pomaže u mršavljenju

Ljudi misle da gube kilograme ako gladuju, no ako im se prehrambeni plan sastoji od gladovanja, brzo će odustati od njega. Osim toga, ako gladujete, vaše tijelo počinje štedjeti energiju, zbog čega skladišti masti i troši manje kalorija. Uvjereno je da se tako spašava te pokušava ostaviti što je moguće više energije za kasnije.

3. Jedete manje zdravo

Kad si gladan, nisi svoj – moto je poznate čokoladice, ali i činjenica. Kad ste gladni, veće su šanse da ćete posegnuti za prvom stvari koja vam padne pod ruke, poput čokoladice. Takav način prehrane ne rezultira zdravim načinom života.

4. Nećete uvijek prepoznati kad biste trebali jesti

Dva hormona reguliraju glad, grelin koji stimulira apetiti i leptin koji ga suzbija. Kad ne jedete dulje vrijeme, razina grelina raste. A ako ste jeli, leptin poručuje vašem tijelu da ste siti.

Barometar gladi nije uvijek najtočniji pa ljudi koji često gladuju nemaju više osjećaj da su gladni. Ako jedete jedan obrok dnevno, nakon nekog vremena vaše tijelo će se naviknuti na to, no to ne znači da je jedan obrok dnevno dobar način prehrane.

5. Glad je loša za vas

Neki od simptoma koji prate glad su nemogućnost da se koncentrirate, neugodan osjećaj u trbuhu, slabost, vrtoglavica, mučnina, iritabilnost, glavobolja, kruljenje u želucu i problemi sa spavanjem.

Kako prepoznati glad?

Znanstvenici tvrde da postoje tri vrste gladi, fizička, psihološka i oportunistička. Fizička je nagon da jedemo, dok psihološku aktiviraju emocije i zapravo je žudnja za nečim drugim, a ne hranom. Oportunistička glad je kad vidite hranu i želite je pojesti, iako dotad niste osjetili glad, piše Bright Side.Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?