Naslovnica Lifestyle Menopauza ne mora biti teška i zato vam donosimo pet savjeta koji...

Menopauza ne mora biti teška i zato vam donosimo pet savjeta koji će svakome pomoći

165

Menopauza je dio životnog ciklusa svake žene, najčešće se javlja od 45. do 55. godine života, ali simptomi koji je nagovještaju mogu započeti značajno prije. A znate li kako prepoznati simptome?

Imate nesnosne valove vrućine poznate i kao valunge, nesanica vas muči svake noći, raspoloženje vam se mijenja iz minute u minutu, najčešće ste razdražljivi i pomalo depresivni, a koncentracija vam je nepoznat pojam? Dobrodošli u menopauzu! Iako je menopauza iznimno velika fizička i psihička promjena za svaku ženu, postoje brojni efektivni načini kako si olakšati vrtlog emocija u kojem ste se našli.

Najčešći simptomi menopauze

Sam početak menopauze označava kraj menstrualnog ciklusa, ali simptomi koji je nagovještaju mogu započeti značajno prije. Neredoviti ciklusi ili izostanci menstruacije te svojevrsni zaštitni znakovi menopauze kao što su umor, iscrpljenost, znojenje, vrući valovi (popularno nazvani valunzi), nesanica, promjene raspoloženja te moguća depresija.

Brojne žene često imaju probavne smetnje, poput nadutosti, bolove u trbuhu te porast tjelesne mase, usprkos jednakim prehrambenim navikama. Nerijetko menopauza uzrokuje probleme s mokrenjem i bolnim spolnim odnosima, a razlog tome jest smanjeni učinak estrogena na sluznicu mokraćnih puteva.

Upravo iz navedenih razloga, u ovom životnom periodu iznimno je važno djelovati preventivno i pomoću zdrave prehrane i životnih navika te fizičke aktivnosti pomoći svom organizmu, ali i psihi.


Dovoljna količina sna i hidratacija

Ritam spavanja koji će vam osigurati  7 do 9 sati sna svaku noć i dovoljno tekućine tijekom dana pomažu kod simptoma umora i iscrpljenosti. Izbjegavajte kofein i alkohol jer će vas dodatno razdražiti, a iznimno je važna pravilna i raznolika prehrana. Kvalitetan san i dovoljna količina unošenja tekućine ne pomažu samo kod iscrpljenosti, nego i kod glavobolja i dramatičnih promjena raspoloženja.

Rashladite prostor

Kod vrućih valova (valunga), žene imaju potrebu da urone glavu u hladnjak kako bi se uspjele rashladiti. Ne moramo ići toliko daleko, već je dovoljno da rashladite prostor u kojem se nalazite pomoću klime ili ventilatora. Također, poželjno je izbjegavati jako začinjenu hranu i vruće napitke poput čajeva. Radije birajte ledeni čaj, limunadu ili hladnu vodu koji će vam pružati toliko željeno osvježenje.

Lubrikant nije bauk

Uz menopauzu dolazi do smanjenja lučenja estrogena i samim time padom libida i vaginalne suhoće. Nema mjesta očajavanju, jer sve što vam treba da bi uživali u svojim najboljim godinama jest lubrikant ili estrogenska krema za lokalnu primjenu i zabava može početi.