Naslovnica Lifestyle Zašto je dobro konzumiranje gljiva

Zašto je dobro konzumiranje gljiva

88

Stručnjak za održivi razvoj i zdravlje Laura Fisher kaže da u posljednje vrijeme svuda primjećuje razne vrste gljiva, nekad su se mogle vidjeti na pizzi sa sirom, a sada su gljive po tanjirima, ali i u šoljicama kafe, a stručnjaci otkrivaju moćna svojstva sadržana u carstvu gljiva.

Iako neki misle da spadaju u porodicu biljaka, DNK gljiva više liči na životinjski, ali po karakteristikama one nisu ni biljke, jer nemaju hloroform, a ne spadaju ni u životinjski svijet.

Zato ovi organizmi, koji inače mogu biti jednoćelijski i višećelijski, imaju “sopstveno carstvo“. Tako da uz biljno i životinjsko postoji i carstvo gljiva, najrasprostranjenijih organizama na zemlji sa, kako se pretpostavlja, 1.500.000 različitih vrsta, mada je poznato samo oko 70.000.

Zdravstvene prednosti gljiva

Osim što je većina jestivih gljiva i ukusna, one su i veoma zdrave, niskokalorične su, a opet pune vlakana i bogate raznim vitaminima, mineralima i antioksidansima.

„Gljive sadrže poprilično dugačak spisak hranjivih sastojaka, a zbog značajne količine vitamina B pomažu i u saniranju oštećenja ćelija”, rekao je za Real Simple nutricionista Dan Ngujen koji dodaje da su gljive odlične i kao izvor kalijuma, koji je je nužan u regulisanju krvnog pritiska.

Uz to, ako su rasle na svjetlu ili ste ih nakon vađenja iz zemlje ostavili na suncu, izvrstan su izvor  vitamina D ključnog za zdravlje kostiju, srca, imunološki sistem, pa čak i raspoloženje.

Bogati ukus i mesnata tekstura čini ih popularnom alternativom mesu. One su pune proteina i sadrže svih devet esencijalnih aminokiselina, a bogate su i gvožđem, fosforom, kalijumom i mnogim elementima u tragovima.

Uz sve navedeno, gljive spadaju i u sve popularniju biljnu podgrupu takozvanih adaptogena.

Riječ je o takozvanim „super-biljkama“ koje pomažu u bržem fizičkom oporavku, ali i štite od stresa. Osim toga, adaptogeni potencijalno pomažu i imunološkim funkcijama, poremećajima raspoloženja, pa čak djeluju i kao stimulansi koji popravljaju tjelesnu izdržljivost.

Osušene odnosno dehidrirane gljive dugo se već koriste u tradicionalnoj kineskoj medicini. U novije vrijeme sušene gljive našle su svoje mjesto u raznim supama, ali i u kafi.

Istraživanja su za sada obećavajuća, treba dokazati koliki će uticaj imati na izdržljivost organizma, bolji rad mozga ili jačanje imuniteta.