Naslovnica Vijesti Gradska uprava Grada Sarajeva mora preseliti u zgradu Vječne vatre do 28....

Gradska uprava Grada Sarajeva mora preseliti u zgradu Vječne vatre do 28. februara

Iz Gradske uprave Grada Sarajeva navode da je ovaj prostor nakon iseljenja institucija ostao gotovo potpuno neuslovan, budući da su osim samog namještaja, poremećene i instalacije neophodne za rad zaposlenika koji bi se smjestili i radili u ovim prostorijama

163

Gradska uprava Grad Sarajeva zaprimila je  22.01.2021. godine dopis Predsjedavajućeg Predstavničkog doma Parlamenta Federacije kojim se traži iseljenje iz objekta zgrade DPO prostorija koje sada koristi administracija Grada Sarajeva. Dopis je poslan u skladu sa Zaključkom Vlade FBiH kojima se faktički vrši zamjena poslovnih prostorija i to u objektima Vječne vatre – bivša zgrada SDK-a i objekta DPO na Skenderiji gdje su sada smještene službe koje servisiraju federalni parlament i gdje je također smještena administracija Grada Sarajeva.

Služba za zajedničke poslove organa i tijela FBiH je za to vrijeme iselila institucije čiji je vlasnik Vlada FBiH, tako da je u zgradi Vječne vatre oslobođen dobar dio prostorija. 

Iz Gradske uprave Grada Sarajeva navode da je ovaj prostor nakon iseljenja institucija ostao gotovo potpuno neuslovan, budući da su osim samog namještaja, poremećene i instalacije neophodne za rad zaposlenika koji bi se smjestili i radili u ovim prostorijama (struja, internet, video nadzor i sl.).

“Rok za oslobađanje prostorija u DPO-u je dat do dana 28.02.2021. godine, što je izuzetno kratak period za provođenje nabavki koje su neophodne za privođenje krajnjoj namjeni poslovnih prostorija”, navode iz gradske uprave.

Zatečeno stanje

U cilju ostvarivanja adekvatnih tehničkih i sigurnosnih uslova za obavljanje poslovnih aktivnosti u prostorijama III sprata objekta znanog kao “Vječna vatra”, izvršen je pregled zatečenih vodovodnih, grijnih i elektro instalacija, te interijera u III spratu navedenog objekta.

U objektu su vršene određene značajne prerade instalacija centralnog grijanja. U hodnicima su zatečeni višestruki naknadno ugrađeni plinski kotlovi sa naknadno ugrađenim toplovodnim cijevnim razvodom po prostorijama, a nove cijevi su spojene na stare radijatore. U mnogim tačkama je upitna tehnička ispravnost izvedbe toplovodnih cijevnih spojeva. Potreban je detaljan tehnički pregled plinovoda i toplovoda centralnog grijanja, nakon čega će biti poznate potrebne dorade za zadovoljenje tehničke ispravnosti.

U objektu su zatečene izvorne elektroinstalacije jake struje stare cca preko 70-120 godina, sa određenim doradama i preinakama koje su očigledno rađene ad-hoc i stohastički za neku privremenu upotrebu. Zatečene su mnoge djelimično izgorene elektroenergetske utičnice u zidovima, kao i naknadno nadžbukno položeni i nagoreni kablovi uz same toplovodne cijevi. 

U objektu je izvedena dvožilna EE elektroinstalacija, dakle bez razvoda uzemljenja do potrošačkih mjesta.

“Ovakvo tehničko “rješenje” ugrožava živote korisnika ovih prostorija. Usljed zahtjeva za ispunjenjem savremenih tehničko-sigurnosnih normi i osiguranja bezbjednosti zaposlenika od strujnog udara, potreban je detaljan tehnički pregled postojećih elektroinstalacija, kao i razvod uzemljenja (“treće žile”) do svih potrošačkih mjesta osim do stropnih rasvjetnih tijela”, ističu.

Kako kažu, u spratu ne postoji niti jedan razvod elektroinstalacija slabe struje (računarske i telefonske mreže, vatrodojava, video nadzor, alarm), osim nekih neupotrebljivih mjestimičnih improvizovanih ožičenja.

Sve navedene instalacije je potrebno u potpunosti nanovo izvesti, kako bi se obezbjedili minimalni uslovi za rad uposlenika.

Usljed arhitektonske specifičnosti objekta i doba u kojem je izgrađen, on je jako nepodesan za provođenje elektroinstalacija slabe struje, te su stoga potrebna specijalna rješenja u kojima je naglasak na što manjem oštećenju zidova objekta. Predviđa se da će ugradnja elektroinstalacija slabe struje biti posebno zahtjevan i otežan fizički zadatak, sa potrebom pažljivog projektovanja optimalnog rješenja prije otpočinjanja radova.

“Na osnovu svega navedenog, zaključak je da je cijeli III sprat navedenog objekta trenutno tehnički-sigurnosno neuslovan za obavljanje poslovnih aktivnosti. Potrebne su značajne istražne radnji i tehničke dorade da se prostor dovede u stanje osnovne tehničko-sigurnosne osposobljenosti za boravak i rad lica, kao i zadovoljenje potreba obavljanja redovnih poslovnih aktivnosti Gradske uprave grada Sarajeva”.

Kratak rok

S tim u vezi, iz gradske uprave najavljuju primjeniti odredbe Zakona o javnim nabavkama koji omogućavaju transparentnu ali brzu nabavku usluga i radova kako bi se ovaj prostor u najkraćem roku priveo namjeni i doveo u stanje da se može koristiti od strane uposlenika Grada Sarajeva.

“U tom smislu mišljenja smo da se treba primjeniti član 21. tačka d) Zakona o javnim nabakama i provesti pregovarački postupak bez objave obavještenja o nabavci javne u kojem će biti pozvano najmanje četiri eventualno moguća ponuđača ovih neophodnih usluga i radova, čime bi se omogučila transparentnost nabavke a istovremeno uobzirio i kratak rok u kome je istu neophodno provesti”, navodi se u objavi pregovaračkog postupka.

U cilju zadovoljenja konkurentnosti, tenderska dokumentacija je postavljena na službenoj web stranici Grada Sarajeva, kako bi zainteresovani ponuđači mogli preuzeti istu te pripremiti i dostaviti ponudu.