Naslovnica Lifestyle Istraživanje pokazalo koje su najbolje dijete za dugoročan period

Istraživanje pokazalo koje su najbolje dijete za dugoročan period

187
Foto: Shutterstock.com

Dok je dijeta “intermitten fasting” dobra za gubitak kilograma, eksperti su zaključili kako je mediteranska ishrana bolja za naše dugoročno zdravlje i lakše je pridržavati je se. Jedna od glavnih briga studije bila je koliko ljudi mogu ostati dosljedni dijetama. Iako su dijete 5:2 i paleo djelovale, ograničenja u ishrani otežavala su pridržavanje tokom dužeg razdoblja.

Istraživači su analizirali 250 osoba koji su bili na različitim dijetama tokom proteklih 12 mjeseci. Šest od 10 ljudi je izdržalo na mediteranskoj dijeti cijelu godinu. Više od polovine učesnika bilo je dosljedno u dijeti 5:2, samo 35 posto je izdržalo cijelu godinu na paleo dijeti.

Osobe koje su na mediteranskoj dijeti jedu mnogo povrća, orašastih plodova, grah, žitarice i ribu kao i proizvode napravljene od biljnih ulja. Oni smanjuju unos mesa i mliječnih proizvoda.

Dijeta 5:2 uključuje normalan unos hrane tokom pet dana i post dva dana. Paleo dijeta se naziva i pećinska jer uključuje puno hrane koja se dobija putem lova.

Mediteranska dijeta ne uključuje samo smanjenje kilograma već ima i druge zdravstvene beneficije. Održava nivo šećera regularnim kao i pritisak. Također, smanjuje rizik od kardiovaskularnih oboljenja i dijabetesa.

“U stvarnom svijetu, jedini ispravan način da izgubite kilograme i jedete ispravno je, da pronađete ono što vam najbolje odgovara i najbolja je ona dijeta koje se pridržavate. Ako izabere ono što vam odgovara, i u osnovi izbor zdrave hrane iako možda jedete rjeđe, zapravo možete dobiti stvarne blagodati i živjet normalan život, gubiti kilograme i poboljšati svoje zdravlje”, rekla je koautorica studije dr. Melyssa Roy.

Studija je utvrdila da oni koji su se pridržavali dijete 5:2 tokom cijele godine izgube malo više kilograma od onih koji su na mediteranskoj dijeti. Oni koji su bili na mediteranskoj dijeti izgubili su u prosjeku između 2,7 kilograma dok su oni na dijeti 5:2 izgubili četiri kilograma.

Ideja je bila utvrditi kako dijete funkcionišu u stvarnom okruženju bez pomoći dijetetičara i vanjskih uticaja.

Sve u svemu, utvrđeno je da ne postoji ispravna dijeta već postoji više opcija koje ljudi mogu prihvatiti ovisno svojoj vrsti ličnosti.

Izvor: Klix.ba